Eerste maandje IJsland is een feit! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Ellen Koopmans - WaarBenJij.nu Eerste maandje IJsland is een feit! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Ellen Koopmans - WaarBenJij.nu

Eerste maandje IJsland is een feit!

Door: Ellen Koopmans

Blijf op de hoogte en volg Ellen

22 September 2015 | IJsland, Reykjavik

Alweer de vijfde week op IJsland!

Ik ben hier nu een maandje ongeveer en het voelt heel goed. De lessen zijn leuk en ik ontdek heel veel leuke nieuwe dingen. Zo ben ik laatst met de les Icelandic Culture naar het nationaal museum geweest. Heel erg leuk was dat, zo leerde je veel over hoe de mensen vroeger leefden en je kon het bijna voor je zien door alle spullen die daar stonden. Best wel bijzonder hoe mensen konden leven met zo weinig, dat kunnen we ons nu haast niet meer voorstellen.

Dat weekend zijn Sylvia en ik naar het Octoberfest geweest. Scheen een hele happening te zijn, en dat bleek ook wel op vrijdag en zaterdag. Normaliter zijn dat ook de dagen dat er meer leven komt in de kroegen maar het Octoberfest was ook erg populair. Gelukkig begint het bier mij ook al stukken beter te smaken, dus dat scheelde.

Afgelopen weekend had ik een weekendje zonder Sylvia in huis :’( (ze was op trip dit weekend). Maar heb al wel weer allemaal leuke dingen gedaan. Zo heb ik vrijdag gezellig een biertje gedronken met wat andere studenten en hebben we weer wat danspasjes in de kroeg gedaan. Zaterdag gezellig een dagje geshopt samen met een andere Ellen (ook uit nederland). En zondag moest ik nog even bijkomen van de nacht van vrijdag op zaterdag.

Maandag zijn we met een ander vak (being icelandic) naar een openlucht museum geweest. Hier hadden ze de huizen van vroeger nagebouwd. Een echt kerkje en de echte slaapkamers waar ze soms met wel 6 mensen in sliepen! Kunnen we ons nu niet meer voorstellen… tegenwoordig heeft iedereen zijn eigen slaapkamer. Erg leuk om te zien allemaal.

Komend weekend weer op trip met een groepje dames (helaas zonder Sylvia), en ook ik zal dit keer achter het stuur treden… als dat maar goed gaat ha-ha-ha. We gaan het zien. We gaan dit keer het zuiden verkennen en ook op zoek naar vulkanen en gletsjers.

Voor alle Jousters onder de lezers: heel veel plezier bij de Joustermerke, helaas moeten jullie mij missen dit jaar, maar met kerst kom ik weer gezellig een paar met jullie mee drinken. Ik hoop de mooie verhalen later te horen!

Tot snel lieve lezers,
Liefs vanaf IJsland

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 08 Juni 2015
Verslag gelezen: 234
Totaal aantal bezoekers 4998

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 24 December 2015

Studeren in IJsland!

Landen bezocht: