Roadtrip door IJsland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Ellen Koopmans - WaarBenJij.nu Roadtrip door IJsland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Ellen Koopmans - WaarBenJij.nu

Roadtrip door IJsland

Door: Ellen Koopmans

Blijf op de hoogte en volg Ellen

07 September 2015 | IJsland, Reykjavik

Daar ben ik alweer! Ik dacht, ik ga maar alvast mijn avonturen van dit weekend met jullie delen voordat m'n blog super lang gaat worden.

Vrijdag direct na ons college zijn Sylvia en ik met nog 3 andere exchange students begonnen aan onze roadtrip over IJsland heen. Zo zijn we de eerste dag van Reykjavik naar het noorden gegaan naar Akureyri. De tweede dag zijn we van Akureyri naar het oosten gegaan naar Höfn, en de laatste dag weer van Höfn naar Reykjavik.

Onderweg zijn we heel veel mooie stukken natuur tegen gekomen. We hadden genoeg tijd om regelmatig even te stoppen om te genieten en wat foto's te maken.

De tweede dag toen we onderweg waren naar Höfn kwamen we nog een natuurlijk warm water bad tegen. Midden in de bergen dus prachtig uitzicht. Dat warme water hier stinkt alleen heel erg dus daar moesten we wel even aan wennen haha!

Vooral de laatste dag zijn we de mooiste stukken natuur tegen komen! Het oosten en zuiden vond ik het meest indrukwekkend. Veel watervallen en gletsjers. Zo zijn we bij het prachtige Jökulsárlón gletsjers geweest. Een groot meer met allemaal ijsschotsen er in! In dit meer zwommen ook nog een aantal zeehonden! Super lief, en soms had ik iets meer aandacht voor de zeehonden dan de prachtige gletsjer haha!

Later zijn we ook nog bij een wrak van een oud vliegtuig geweest. Dat vliegtuig ging daar in 1973 een noodlanding maken en de restanten liggen nog steeds op het zwarte strand tussen Höfn en Vík. Helaas durfde onze chauffeur niet over de avontuurlijke weg te rijden, dus moesten we zo'n 4 kilometer heen en 4 kilometer terug lopen.... Nou hoor ik mensen al zeggen: goeie workout, en ja dat was het zeker!

We waren na de trip toch wel heel blij om thuis te zijn. Niet meer in een kleine auto met 5 mensen, en lekker weer je eigen ding.
Maar, als we nog een keer een trip door t zuiden en oosten kunnen maken gaan we dat zeker weer doen!

Nu maar weer lekker een weekje college's volgen op school, en dan dit weekend Oktoberfest met de IJslanders! Goed vooruitzicht dacht ik zo :)

Tot snel lieve lezers!

• 08 September 2015 - 20:14

Maaike PLoeg:

Hoi Ellen,

Wat leuk om weer je verslag te lezen!
    Wat een super reis hebben jullie gemaakt. De foto's zijn schitterend.
    Vast heel indrukwekkend.
    Voel je je wat thuis in IJsland? Leuke mensen ontmoet?
    Veel succes met je studie. Ben benieuwd welke 'vakken' je gaat volgen.

Hartelijke groet, Maaike