Weer een road-trip voorbij! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Ellen Koopmans - WaarBenJij.nu Weer een road-trip voorbij! - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Ellen Koopmans - WaarBenJij.nu

Weer een road-trip voorbij!

Door: Ellen Koopmans

Blijf op de hoogte en volg Ellen

03 Oktober 2015 | IJsland, Reykjavik

Vorige week donderdag was ik bezig met het voorbereiden van de road-trip, waardoor ik in een leuk kerstwinkeltje kwam. Ja ze hebben serieus het hele jaar door kerstwinkels. Super leuk natuurlijk maar ik was wel erg benieuwd of ik nog iets mee ga krijgen van kerst op IJsland. Zo kwam ik in gesprek met het vrouwtje van de winkel, ik ga er zeker iets van mee krijgen. Het blijkt dat ze vanaf november ongeveer gaan beginnen met alles te versieren. De hele stad wordt dan bedekt met mooie rode versiersels en veel lichtjes. Ook zei ze dat rond de kerst de vliegtuigen van IcelandAir van binnen versierd worden. Hopelijk een leuke terug vlucht voor mij dan aangezien ik net voor de kerst met IcelandAir terug vlieg naar Nederland.

Vrijdag ochtend vroeg ging ik samen met 2 zweedse meiden en nog een nederlander (die toevallig ook Ellen heet) naar het bedrijf dat campers verhuurt. Één van de zweedse meiden en ik hebben alleen een rijbewijs dus wij moesten dit weekend ons huisje rijden. Super leuk natuurlijk maar wel even spannend in een onbekend land. We zijn de eerst dag via Selfoss naar Flúðir en daar zijn we naar een natural pool geweest. Super leuk want dat is gewoon een klein badje midden in de bergen (en ook nog warm). Daarna zijn we de highlands in gegaan. Ruige omgeving met elke 5 minuten weer wat anders te zien. Zo zijn we de eerst dag nog naar Landmannalaugar geweest. Heftig ritje daar naar toe met veel gaten in de weg maar we zijn er aangekomen en hebben daar ook geslapen. De volgende dag zijn we naar het vulkanisch gebied Hekla geweest. Heel bijzonder om daar te zijn, heftige omgeving maar zoooo mooi! Toen ik daar weg probeerde te rijden kwamen we nog in een zandstorm terecht (had de verhuurder ons al voor gewaarschuwd). Moeilijk rijden maar wel heel bijzonder om ook mee te maken. Op een gegeven moment dachten we even in een woestijn te zijn beland maar na 10 minuten rijden waren we weer in een heel ander landschap. Uiteindelijk zijn we in Vík beland. Erg leuk plaatsje maar helaas was het weer zo slecht dat we weinig gezien hebben. Onderweg naar Vík zijn we nog langs een aantal mooie spots geweest zoals watervallen en het gecrashte vliegtuig. De laatste dag zijn we iets verder dan Vík gereden naar het mooie Þakgil. Een mooie plek midden in de bergen. De rit er naartoe was eigenlijk nog mooier. Zoals je vaker zult horen, het landschap op IJsland kan elke 5 minuten anders zijn. De weg naar Þakgil was dat ook zo. Heel mooi en bijzonder. Daarna zijn we begonnen aan de terugrit. Onderweg nog mooie dingen gezien zoals nog een geo pool, een glacier en watervallen. Het is en blijft toch een prachtig land.

Deze week was verder niet heel bijzonder. Gewoon keurig naar school geweest en proberen op te letten. Wat wel erg leuk is, is dat onze docente van het vak Being Icelandic zo enthousiast verteld over de cultuur van IJsland. Ze leert ons veel dingen over hoe het vroeger er aan toe ging en hoe ze leefden. Dat zelfde wordt zo’n beetje herhaalt bij Icelandic Culture maar op een of andere manier maakt dat het niet minder leuk. Ik ben erg blij dat ik die vakken gekozen heb want zo leer je vanalles over IJsland en het leuke is dat je het tegen komt tijdens trips. Zo wordt dat wat ons geleerd wordt ook meer visueel. Daarnaast heb ik nog een vak dat Business and Intercultural communications heet. Hier leer ik alles over verschillen tussen landen en hoe dat een probleem kan vormen. Volgende week een examen daar van dus dit weekend is een studie weekendje voor mij!

Volgend weekend zal ik mijn beste snorkelskills weer even testen als ik in het mooiste water lig tussen 2 continenten. Ik mag namelijk snorkelen in het gebied dat Silfra heet. Super mooie onderwater omgeving dat zich bevind tussen Amerika en Europa.
O en trouwens, hier ligt al sneeuw op de bergen… Ik hoorde dat het nog lekker weer is in Nederland dus geniet daar maar van! Ik kan de handschoenen aan en muts op haha!

Takk fyrir að lesa og sjá þig fljótlega

  • 03 Oktober 2015 - 20:56

    Maaike:

    hoi Ellen,
    Wat een fantastische wereld daar in IJsland!
    Wat stoer dat je met zo'n camper door het land rijdt.
    Wat een avonturen beleef je daar. Ben een beetje jaloers op je.
    Wij genieten van een prachtige nazomer, ook mooi natuurlijk.
    Meiske, blijf volop genieten; voor je het weet zit je weer in het (versierde) vliegtuig naar Nederland.

    Liefs en veel groetjes van ons!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ellen

Actief sinds 08 Juni 2015
Verslag gelezen: 382
Totaal aantal bezoekers 4980

Voorgaande reizen:

13 Augustus 2015 - 24 December 2015

Studeren in IJsland!

Landen bezocht: