Eerste weekje IJsland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Ellen Koopmans - WaarBenJij.nu Eerste weekje IJsland - Reisverslag uit Reykjavik, IJsland van Ellen Koopmans - WaarBenJij.nu

Eerste weekje IJsland

Door: Ellen Koopmans

Blijf op de hoogte en volg Ellen

23 Augustus 2015 | IJsland, Reykjavik

Na een fijne week met een super leuke surpriseparty ben ik nu precies een week geleden vertrokken naar IJsland voor mijn avontuur! Sylvia en ik hadden afgesproken op Schiphol om gezellig samen te reizen!

We hadden een goede vlucht gehad en eenmaal onze koffers weer gepakt te hebben gingen we op weg naar buiten! De douane vond het nog even nodig om ons via een omweg mee te nemen en stelde ons veel vragen wat we hier allemaal gingen doen! Ze dachten vast dat ik drugs in mn mega teddy beer had haha! Dus bedankt iedereen van het feestje <3.

Bij aankomst in ons hostel moesten we natuurlijk helemaal met de trap (en onze koffers) naar de 3e etage… Nadat alles eindelijk boven in onze kamer stond zijn we maar boodschappen gaan halen bij de goedkoopste supermarkt van Reykjavik. Onze eerste avond maal werd zuurkool. Ik kan jullie vertellen, het was echt heel vies! Onze leuk bedachte rookworst pakte toch wat anders uit en was niet wat we er van verwacht hadden! Nooit weer dus…
Die avond zijn we gezellig naar een kroegje ‘The English Pub’ geweest. Erg gezellig, alleen het bier is hier erg duur, en ook niet echt heel lekker.

De volgende dag zijn we een city tour gaan doen. Een geschiedenis student doet dit dagelijks en leidt toeristen in 2 uur kort door Reykjavik. Hierbij verteld hij veel over de geschiedenis van Reykjavik en verteld wat leuke feitjes.
Sylvia en ik waren al snel tot de conclusie gekomen dat de IJslandse mannen er wel erg goed uit zien! Zoals de jongen van de city tour zei: het is een mooie mix tussen de Vikings, Noren en Ieren!
Die avond zijn we samen met wat andere exchange students de kroeg in gedoken tijdens happy hour! Erg gezellig en zeker voor herhaling vatbaar.

Dinsdag hebben we niet heel veel gedaan! We zijn een grote kerk in gegaan die boven aan de rainbowstreet staat! Mooi uitzicht over Reykjavik! Daarna zijn we nog even naar een winkelcentrum gegaan. Er gaan gratis busjes van en naar het winkelcentrum dus ideaal!

Woensdag zijn we naar het Penismuseum gegaan. Daar waren de kleinste en de grootste penissen te vinden van verschillende dieren. De grootste penis die daar was (zie foto) is van een potvis! Na het museum zijn we weer even naar het winkelcentrum gegaan, het is tenslotte toch een gratis ritje haha! Na het winkelcentrum hebben we nog even lekker op de rotsen gezeten langs de kust, IJsland is echt heel mooi!

Donderdag zijn we samen met de exchange students (van maandag avond) de berg Esja gaan beklimmen! Was best pittig want voor zover wij dachten hebben we niet het makkelijkste pad gekozen maar een van de moeilijkere! De berg was behoorlijk stijl dus mijn benen waren blij toen ze eindelijk boven op de berg waren! Super mooi uitzicht over Reykjavik en de zee. Wel erg koud, vooral ten opzichte van Nederland nu.

Vrijdag en zaterdag zijn ‘s avonds op stap geweest naar verschillende kroegjes. Erg gezellig en zaterdag was het ook de culturele dag in Reykjavik. Er werd een marathon gerend door mensen over de hele wereld, veel muziek en dans en ’s avonds was er een concert met na afloop vuurwerk! Een kamergenote van ons had ook mee gedaan aan de marathon en kwam van Texas!
Vandaag een dagje even lekker niks doen en morgen gaan we naar ons volgende hostel. Gelukkig is dat hostel van de zelfde eigenaren als van onze studio!

Volgende week ook de introductieweek van school dus ik ben erg benieuwd naar hoe het studenten leven hier verder is!

Tot snel allemaal!
Liefs vanaf IJsland

• 23 Augustus 2015 - 15:23

Maaike:

Lieve Ellen,

Wat een leuk verslag! Jullie hebben al heel veel gedaan hoor!
    Zo te lezen, valt IJsland tot nu toe niet tegen.
    Gaat het wat goed tussen jou en Sylvia?
    Hier in Nederland hebben we warme dagen gehad. Drukte op de camping en in de groepsaccommodatie.
    Ik ben wel een beetje jaloers op jouw belevenissen! Geniet er volop van!
    Spannend als het studeren echt gaat beginnen...
    Lukt het al met je Engels?
    De Vikingen vallen dus niet tegen, met zo'n museum kom je vast helemaal in de stemming...
    Meid, leuk zo nu en dan wat van je te horen.
    Zet 'm op en heel veel plezier!!!!
    Liefs, Maaike

• 23 Augustus 2015 - 18:30

Jeltje:

Volgens mij ga jij je niet vervelen veel plezier groetjes jel

• 23 Augustus 2015 - 18:48

Wim En Gerrie:

Hé Lief meiske van ons, fijn dat het zo goed met je gaat.

Wat een verhaal over de douane, hahahaha en dat is nu je eerste belevenis op IJslandse grond.
    Het Penismuseum, wat zul je daar gelachen hebben ;) Wanneer volgt de foto van die prachtige IJslander?
    Hoe gaat het met jou en hoe gaat het met Sylvia? Fijn dat we haar nog hebben ontmoet op Schiphol.

Wij zijn op het Duitse eiland Norderney, Lynn heeft hier weer een trauma opgelopen door een ontmoeting met een hond op de steiger. Ze wil de boot niet meer af. Ze lummelt met ons en ligt ook nu lekker naast mij op de bank, Wim begint met koken, een zakje maakt een krakend geluid, miaaaauwwww, ze springt van de bank, etennnnn. hahahaha

El, wat fantastisch dat je daar op IJsland bent, heel veel plezier en we zien uit naar je volgende blog.
    Liefs Wim en Mem